آموزش چی

آموزش چی

Amoozeshchi
آموزش چی

آموزش چی

Amoozeshchi

مشهورترین سایت‌های اسکم رمزارز را بشناسید! منبع سایت bitpin

مشهورترین سایت‌های اسکم رمزارز را بشناسید!

در طول تاریخ وب‌سایت‌های اسکم بسیاری در زمینه کریپتوکارنسی و رمزارزها وجود داشته‌‎اند که با روش‌های مختلفی اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده‌اند. صرافی‌های مختلفی طی سالیان اخیر محکوم به کلاهبرداری در دنیای کریپتوکارنسی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به BitKRX، Bitconnect، Onecoin و برنامه‌هایی با نام مشابه صرافی معتبر Poloniex، اشاره کرد. تعداد سایت‌ها و پروژه‌های اسکم در سطح این بازار بسیار زیاد است و شما تنها از طریق تحقیق و یادگیری و آموزش و البته دقت در انجام فرایندهای مختلف در این بازار، می‌توانید از به سرقت رفتن دارایی‌های خود در مقابل حملات احتمالی جلوگیری کنید. بیایید ماجرای کلاهبرداری دو سایت اسکم BitConnect و OneCoin را تعریف کنیم.

BitConnect

BitConnect یک صرافی و پلتفرم وام‌دهی بود که توسط بیت کانکت کوین که توسط Satish Kumbhan تأسیس شده بود، پشتیبانی می‌شد. مزیت‌های زیادی داشت و با تبلیغ مداوم آن‌ها، هیاهوی زیادی در دنیای کریپتوکارنسی برپا کرده بود. به طوری که در مراسم سالانه BitConnect که در سال 2018 برگزار شد، کارلوس ماتوس، سرمایه‌گذار آن، با هیجان بسیاری درباره این صرافی سخنرانی می‌کرد و بسیاری از عکس‌هایی که از او گرفته شد، فوراً تبدیل به میم شدند.

با این حال، پس از مدتی بیت کانکت متهم به اجرای طرح پانزی و راه‌اندازی وب‌سایت اسکم شد؛ فرضیه‌ای که در زمانی کوتاه، اثبات شد. در فوریه 2022، بنیانگذار BitConnect، کلاهبردار از آب درآمد و متهم به سازماندهی یک طرح جهانی Ponzi به ارزش 2.4 میلیارد دلار شد. ناگفته نماند که او به لیست کلاهبرداران بیت کوین اضافه شد. بسیاری از این واقعه به عنوان بزرگترین کلاهبرداری رمزنگاری در تاریخ یاد می‌کنند.

OneCoin

OneCoin یکی دیگر از طرح‌های پانزی است که به عنوان ارز دیجیتالی با ارزش سرمایه‌گذاری بالا ارائه شد. این طرح توسط روجا ایگناتوا (Ruja Ignatova) از بلغارستان، معروف به Cryptoqueen، اداره می‌شد. او در سال 2017، پس از کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران به مبلغ 4 میلیارد دلار، ناپدید شده و تابه‌حال نیز پیدا نشده است.

در حال حاضر، روجا در فهرست افراد تحت تعقیب اف‌بی‌آی قرار دارد و برای یافتن او یک جایزه ۱۰۰۰۰۰ دلاری در نظر گرفته شده است.

نحوه شناسایی سایت اسکم چیست؟

خوشبختانه، چندین راه ساده برای شناسایی سایت‌های اسکم و محافظت از اطلاعات و دارایی‌ها در برابر آن‌ها وجود دارد. با انجام این راه‌های ساده و رعایت نکات مهم می‌توان تاحدود زیادی از امنیت اطلاعات و دارایی‌های خود اطمینان حاصل کرد، اما این راه‌های شناسایی سایت اسکم چیست؟

زبان چرب‌ونرم: آیا نحوه ارتباط وب‌سایت و متن‌های نوشته شده در آن به‌گونه‌ای است که ممکن است احساسات شما را قلقلک دهد؟ اگر احساس کردید وب‌سایت موردنظر سطح بالایی از فوریت، خوش‌بینی یا احساس ترس را در شما ایجاد کرد، فوراً آن را ترک کنید.

کیفیت طراحی ضعیف: به نحوه طراحی سایت دقت کنید. آیا طراحی و کیفیت بصری را که از یک وب سایت قانونی انتظار دارید، در آن وجود دارد؟ تصاویر با وضوح پایین و طرح‌بندی‌های عجیب و غریب می‌توانند نشانه‌ای از یک کلاهبرداری باشند.

کیفیت طراحی ضعیف

دستور زبان عجیب و غریب: اکثر وب‌سایت‌های اسکم دقت کمی در نگارش دارند و پر از غلط‌های املایی و جملات دست‌وپا شکسته هستند. اگر تعداد غلط‌های املایی و نگارشی زیاد است، به‌هیچ‌عنوان به آن اعتماد نکنید.

نبود راه‌های ارتباطی: یک وب‌سایت فروشگاهی یا صرافی معتبر دارای صفحات اصلی مانند صفحه «تماس با ما» و صفحه «درباره ما» است. در صورتی که این صفحات را در وبسایتی پیدا نکردید، به معتبر بودن آن شک کنید. حتی توصیه می‌کنیم اگر شماره تماس و آدرسی نیز وجود داشت، تماس بگیرید و نحوه پشتیبانی آن‌ها را بسنجید.

نبود نظر کاربران: وبسایتی که معتبر باشد، به نظر کاربران خود اهمیت می‌دهد. معمولاً چنین وب سایت‌هایی نظرات کاربران را منتشر کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهند؛ بنابراین، برای شناسایی سایت اسکم حتماً به دنبال نظر کاربران در بخش‌های مختلف سایت باشید و در صورت وجود، نظرات را بررسی کرده و ببینید که چه نظری راجع به وب‌سایت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد