آموزش چی

آموزش چی

Amoozeshchi
آموزش چی

آموزش چی

Amoozeshchi

روش مارتینگل چیست ؟

با توجه به اینکه  در بورس ایران خیلی ها در ضرر هستند برای جبران ضررهاشان این روش پیشنهاد می شود


روش مارتینگل یک استراتژی برای کم کردن میانگین قیمت سهم است که به روش پله‌ای هم شهرت دارد.

اساس روش مارتینگل بر دو برابر کردن مقدار خرید پس از هر بار ضرر است و این کار باید تا زمانی انجام شود که سهم در قیمتی بالاتر از میانگین خرید قرار بگیرد و سپس به ‌فروش برسد. مهمترین عیب روش مارتینگل این است که اگر بیش از حد انجام شود، ممکن است سرمایه را به پایان برساند. به ‌همین دلیل، تأکید بر این است که بیش از چهار بار استفاده نشود.


تا به حال برایتان پیش آمده که سهمی را خریده باشید و قیمت سهم بلافاصله شروع به ریزش کند؟ در چنین شرایطی معمولاً تلاش شما برای خروج از سهم هم راه به جایی نمی‌برد. در صف فروش می‌مانید و نمی‌توانید سهم را به ‌فروش برسانید. آیا راهکاری وجود دارد که در این وضعیت بتوانید ضررتان را کاهش دهید یا حتی گاهی آن را به صفر برسانید؟ در این مقاله از سایت ره‌آورد 365 یکی از ترفندهای معامله‌گری در بورس را خواهید آموخت که در بین حرفه‌ای‌های بازار به ‌نام «کم کردن میانگین» معروف است.

از این روش می‌توانید برای آنکه در یک معامله سریعتر از ضرر خارج شوید یا به ‌اصطلاح سربه‌سر شوید، استفاده کنید. با ما همراه باشید تا روش درست استفاده از این ترفند را بیاموزید. این استراتژی، مارتینگل یا روش پله‌ای نام دارد. قدمت روش مارتینگل به قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد و قماربازان قدیم، برای اینکه احتمال باختشان را کم کنند از آن استفاده می‌کردند.

بگذارید با یک مثال شروع کنیم

فرض کنید یک عدد سهم را به‌قیمت 100 تومان خریده‌اید. متأسفانه قیمت این سهم پنج درصد افت می‌کند و به 95 تومان می‌رسد. شاید کمی عجیب به‌نظر برسد، ولی طبق روش مارتینگل حالا که قیمت 95 تومان شده، شما باید دو برابر مقدار اولیه، یعنی دو سهم دیگر را در این قیمت خریداری کنید. با این کار شما میانگین قیمت تمام‌شده سهم‌هایی که خریده‌اید را کم می‌کنید. به این ترتیب :

مثال برای روش مارتینگل

همانطور که در این محاسبه مشاهده می‌کنید، حالا میانگین قیمت سهم برای شما به 96.7 تومان رسیده است و اگر قیمت به 97 تومان برسد، شما می‌توانید با سود از معامله خارج شوید. درحالی‌که قیمت سهم همچنان 3 تومان کمتر از مقدار اولیه‌ای است که شما خریداری کرده‌اید.

حال بیایید فرض کنیم که اوضاع از این هم بدتر می‌شود و قیمت سهمی که خریده‌اید مجدداً با اُفت مواجه می‌شود و این‌بار به 90 تومان می‌رسد. طبق روش مارتینگل شما باید باز هم یک خرید دو برابری نسبت به دفعه قبل انجام دهید. بگذارید محاسبه کنیم که با خرید جدید، میانگین قیمت سهم به چه مقدار می‌رسد :

مثال عددی برای روش مارتینگل

ملاحظه می‌کنید که این ‌بار میانگین قیمت برای شما به 92.85 می‌رسد و با فروش سهم در قیمت 93 تومان شما با اندکی سود از این معامله خارج خواهید شد. همانطور که در مثال مشاهده کردید، اساس روش مارتینگل بر دو برابر کردن مقدار خرید پس از هر بار ضرر است و این کار را باید تا زمانی انجام دهید که سهم در قیمتی بالاتر از میانگین خرید شما قرار گیرد و سپس آن را به ‌فروش برسانید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد